niedziela, 1 listopada 2020

[Rachunek za] Październik 2020

Że to nie będzie dobry miesiąc wiedziałam już dawno, ale okazał się jeszcze gorszy. Niemniej, wymaga pewnego podsumowania, chociaż z braku notatek, które normalnie robię, będzie pewnie dość chaotycznie i możliwe, że coś pominę. 

Książki:

Tu jest raczej żenada. Otóż przeczytałam tylko jedną, a właściwie to i tak dokończyłam... 

Kruchy dom duszy. Wielka odyseja chirurgii mózgu 8/10
Jak to Thorwald - dobra rzecz. Nie do końca wpasowało się w moje gusta skupienie na chirurgach a nie na przypadkach, ale to już jest kwestia gustu. Dowiedziałam się sporo. Osobom zainteresowanym historią medycyny polecam. Ale "Pacjenci" i tak byli lepsi ;) 

No i to by było na tyle, gdyby nie powód, dla którego tak słabo mi poszło, ponieważ to nie jest tak, że po Thorwaldzie zrobiłam sobie przerwę. Otóż wróciłam do lektury Łukjanienki w oryginale i jakkolwiek jeszcze mi trochę tej książki zostało i jakkolwiek czytam po rosyjsku jeszcze znacznie wolniej niż po polsku czy angielsku, tak generalnie jestem bardziej niż zadowolona z postępów, jakie poczyniłam. No ale, jak widać, trochę zostałam w tyle i prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żebym dała radę nadrobić zaległości, ale już były takie lata, że nadrabiałam ;) 

Zaczęłam też "Pokorę" Twardocha, ale o niej napiszę, jak skończę, no i na 100% będzie recenzja. 


Seriale:

The Boys sezon 1 9/10
To jest cholernie zacny serial, który mi dał wiele radości, również tym, że po prostu powstał i że są w nim rzeczy, co to nie wypada, żeby były.

"Wyznania morderców" 7/10
Eeee... No, ok? To taki serial do puszczania w tle, jak się robi na drutach. Jest dobrze zrobiony, sprawy są różnorodne, po prostu nic w nim nie ma specjalnie porywającego - albo przynajmniej na tyle godnego zapamiętania, żeby mi zostało w głowie. Naprawdę trudno jest mi go ocenić, bo to jest solidnie zrobiony serial, różnorodny, dobrze nakręcony, fajnie gra tym, że nasi bohaterowie lubią mijać się z prawdą a są przy tym bardzo przekonujący. Jednocześnie jednak jest to produkcja do obejrzenia i zapomnienia. 

Niewyjaśnione Tajemnice sezon 2 7/10
Jak poprzednio opuściłam najbardziej bzdurny odcinek (tym razem 4, o Tsunami). Różnorodnie, trochę nierówny poziom, duże przejście w stronę mniej niesamowitych i dziwnych historii a za to po prostu nierozwikłanym sprawom kryminalnym. Ok, ale bez szału. Tylko odcinek o Oslo był naprawdę interesujący. 

Gry komputerowe:

Syberia The World Before - Prologue 8/10
Demo nowej Syberii. Nieco, khem, kontrowersyjne, bo co tu kryć, też miałam takie:


kiedy zobaczyłam nową, lepszą Kate, ale kontekst uzasadnia nieco te drastyczne zmiany w jej wyglądzie. Jakie dokładnie konsekwencje będą miały te zmiany po prologu nie sposób ocenić. 
Dobrze było wrócić do tego świata i wkurzać się na amerykańskość Kate. Pewnie ostateczna premiera tego tytułu zmusi mnie w końcu do kupienia lepszego komputera lub wymiany karty graficznej, bo wiecie. To Sokal. W to się gra na HIGH. 
Co do fabuły, to na początku trochę przewracałam oczyma na nazistów, ale jednak okazało się, że nie przypadkiem są oni częstym składnikiem Rule of Cool. 
Samo demo jest dostępne a darmo na Steam i trochę go jest, jeśli się rozmawia ze wszystkimi i we wszystko klika (jak zrobiłam ja) to pewnie około godziny zejdzie lekko. 
Czekam! 

Borderlands: Presequel 
Bez oceny, bo tylko zaczęłam a i prawdę mówiąc jestem w takim nastroju, że ledwo kumam, co się działo...  


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia